១. កំណត់ថាតើអ្នកត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ហើយឬនៅ ?
ការធ្វើអាជីវកម្មសម្រាប់អ្នកជាលើកដំបូងនឹងផ្លាស់ប្ដូររបៀបរស់នៅរបស់អ្នកប្រកបដោយវិជា្ជជីវៈហើយអាចមានការប្ដេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ។
ជំនួញរបស់អ្នកជោគជ័យ ឬបរាជ័យ គឺអាស្រ័យលើរឿងជាច្រើនរួមទាំងសមត្ថភាពរបស់អ្នក គំនិតផ្ដួចផ្ដើម
និង សមត្ថភាពក្នុងការធ្វើការក៏ដូចជាបរិយាកាសសេដ្ឋកិច្ច និង ធុរកិច្ច។
២. វាយតម្លៃគំនិតអាជីវកម្មរបស់អ្នក
មធ្យោបាយតែមួយគត់ដែលអ្នកអាចដឹងបាន
គឺតាមរយៈការស្រាវជ្រាវទីផ្សារ។ នេះអាចរួមបញ្ចូលការស្រាវជ្រាវព័ត៌មានអំពីអាជីរកម្មនេះ
ការវិភាគពីការប្រកួតប្រជែង និងការស្ទង់មតិអតិថិជន កំណត់ភាពខ្លាំង ចំណុចខ្សោយ
ឱកាស និងការគំរាមកំហែង (ការវិភាគ SWOT) នៃគំនិតអាជីវកម្មរបស់អ្នក។
វិភាគការស្រាវជ្រាវទីផ្សាររបស់អ្នកជាមួយនឹងគំនិតបើកចំហ និង មិនលំអៀង។
ប្រសិនបើការស្រាវជ្រាវរបស់អ្នកបង្ហាញថាជំនួញដែលបានស្នើឡើងមានភាពបរាជ័យខ្ពស់
អ្នកអាចបញ្ឈប់វា ឬស្វែងរកវិធីសាស្រ្ដផ្សេងដើម្បីធ្វើការបន្ត។
៣. កសាងផែនការអាជីវកម្មរបស់អ្នក
ទោះបីជាដំបូងវាហាក់ដូចជាមានការងារច្រើនក៏ដោយ
ផែនការអាជីវកម្មដែលបានរៀបចំយ៉ាងល្អអាចជួយសន្សំសំចៃពេលវេលានិងប្រាក់ចំណូលក្នុងរយៈពេលវែង
និងជួយអ្នកឱ្យមានសុវត្ថិភាពក្នុងអាជីវកម្ម។
៤. ជ្រើសរើសរចនាសម្ព័ន្ធជំនួញរបស់អ្នក
នៅពេលដែលអ្នកបានបង្កើតភាពជោគជ័យនៃគំនិតអាជីវកម្មរបស់អ្នក
អ្នកនឹងត្រូវសម្រចចិត្តលើរចនាសម្ព័ន្ធដែលសាកសមនឹងអាជីវកម្មរបស់អ្នកនិងស្ថានភាពពិសេសរបស់វា។
៥. ស្វែងយល់បន្ថែមអំពីរចនាសម្ព័ន្ធអាជីវកម្ម និងផលប៉ះពាល់ពន្ធ
មានកាតព្វកិច្ចផ្នែកច្បាប់ដែលត្រូវបានផ្សាភ្ជាប់ជាមួយនឹងការចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មរួមទាំងអាជ្ញាប័ណ្ណការចុះបញ្ជីពន្ធនិងការធានារ៉ាប់រង។
មុនពេលចាប់ផ្ដើមការជួញដូរសូមប្រាកដថាអ្នកយល់ដឹងពីកាតព្វកិច្ចផ្លូវច្បាប់ដើម្បីជៀសវាងការពិន័យ។
៦. បង្កើតក្រុមគាំទ្ររបស់អ្នក
វាជាការល្អគួរតែជួបអ្នកផ្ដល់ប្រឹក្សាដែលគួរឱ្យទុកចិត្តដែលអាចជួយអ្នកក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍អាជីវកម្មរបស់អ្នក។
ក្រុមគាំទ្ររបស់អ្នកអាចរួមបញ្ចូលគណនេយ្យករ មេធាវី ឬ សមាគមឧស្សាហកម្ម។
៧. បង្ហាញពីហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នក
ផ្នែកដ៏សំខាន់មួយនៃការដំណើរការអាជីវកម្មខ្នាតតូច
គឺការស្វែងយល់ពីរបៀបរៀបចំ និងគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នក។
អ្នកចាំបាច់ត្រូវដឹងថាតើអ្នកអាចមានលទ្ធភាពចាប់ផ្ដើម អាជីវកម្ម
និងប្រាក់ប៉ុន្មានដែលអ្នកត្រូវការ។
វាមិនត្រឹមតែការចំណាយលើការចាប់ផ្ដើមរបស់អ្នកនោះទេ អ្នកក៏ត្រូវវាយតម្លៃពីរបៀបដែលអ្នកនឹងទទួលបានលុយដើម្បីបរិច្ចាគថវិកាសម្រាប់អនាគតរបស់អ្នកផងដែរ។
១. កំណត់ថាតើអ្នកត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ហើយឬនៅ?
ការធ្វើអាជីវកម្មសម្រាប់អ្នកជាលើកដំបូងនឹងផ្លាស់ប្ដូររបៀបរស់នៅរបស់អ្នកប្រកបដោយវិជា្ជជីវៈហើយអាចមានការប្ដេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ។
ជំនួញរបស់អ្នកជោគជ័យ ឬបរាជ័យ គឺអាស្រ័យលើរឿងជាច្រើនរួមទាំងសមត្ថភាពរបស់អ្នក គំនិតផ្ដួចផ្ដើម
និង សមត្ថភាពក្នុងការធ្វើការក៏ដូចជាបរិយាកាសសេដ្ឋកិច្ច និង ធុរកិច្ច។
២. វាយតម្លៃគំនិតអាជីវកម្មរបស់អ្នក
មធ្យោបាយតែមួយគត់ដែលអ្នកអាចដឹងបាន
គឺតាមរយៈការស្រាវជ្រាវទីផ្សារ។ នេះអាចរួមបញ្ចូលការស្រាវជ្រាវព័ត៌មានអំពីអាជីរកម្មនេះ
ការវិភាគពីការប្រកួតប្រជែង និងការស្ទង់មតិអតិថិជន កំណត់ភាពខ្លាំង ចំណុចខ្សោយ
ឱកាស និងការគំរាមកំហែង (ការវិភាគ SWOT) នៃគំនិតអាជីវកម្មរបស់អ្នក។
វិភាគការស្រាវជ្រាវទីផ្សាររបស់អ្នកជាមួយនឹងគំនិតបើកចំហ និង មិនលំអៀង។
ប្រសិនបើការស្រាវជ្រាវរបស់អ្នកបង្ហាញថាជំនួញដែលបានស្នើឡើងមានភាពបរាជ័យខ្ពស់
អ្នកអាចបញ្ឈប់វា ឬស្វែងរកវិធីសាស្រ្ដផ្សេងដើម្បីធ្វើការបន្ត។
៣. កសាងផែនការអាជីវកម្មរបស់អ្នក
ទោះបីជាដំបូងវាហាក់ដូចជាមានការងារច្រើនក៏ដោយ
ផែនការអាជីវកម្មដែលបានរៀបចំយ៉ាងល្អអាចជួយសន្សំសំចៃពេលវេលានិងប្រាក់ចំណូលក្នុងរយៈពេលវែង
និងជួយអ្នកឱ្យមានសុវត្ថិភាពក្នុងអាជីវកម្ម។
៤. ជ្រើសរើសរចនាសម្ព័ន្ធជំនួញរបស់អ្នក
នៅពេលដែលអ្នកបានបង្កើតភាពជោគជ័យនៃគំនិតអាជីវកម្មរបស់អ្នក
អ្នកនឹងត្រូវសម្រចចិត្តលើរចនាសម្ព័ន្ធដែលសាកសមនឹងអាជីវកម្មរបស់អ្នកនិងស្ថានភាពពិសេសរបស់វា។
៥. ស្វែងយល់បន្ថែមអំពីរចនាសម្ព័ន្ធអាជីវកម្ម និងផលប៉ះពាល់ពន្ធ
មានកាតព្វកិច្ចផ្នែកច្បាប់ដែលត្រូវបានផ្សាភ្ជាប់ជាមួយនឹងការចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មរួមទាំងអាជ្ញាប័ណ្ណការចុះបញ្ជីពន្ធនិងការធានារ៉ាប់រង។
មុនពេលចាប់ផ្ដើមការជួញដូរសូមប្រាកដថាអ្នកយល់ដឹងពីកាតព្វកិច្ចផ្លូវច្បាប់ដើម្បីជៀសវាងការពិន័យ។
៦. បង្កើតក្រុមគាំទ្ររបស់អ្នក
វាជាការល្អគួរតែជួបអ្នកផ្ដល់ប្រឹក្សាដែលគួរឱ្យទុកចិត្តដែលអាចជួយអ្នកក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍អាជីវកម្មរបស់អ្នក។
ក្រុមគាំទ្ររបស់អ្នកអាចរួមបញ្ចូលគណនេយ្យករ មេធាវី ឬ សមាគមឧស្សាហកម្ម។
៧. បង្ហាញពីហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នក
ផ្នែកដ៏សំខាន់មួយនៃការដំណើរការអាជីវកម្មខ្នាតតូច
គឺការស្វែងយល់ពីរបៀបរៀបចំ និងគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុរបស់អ្នក។
អ្នកចាំបាច់ត្រូវដឹងថាតើអ្នកអាចមានលទ្ធភាពចាប់ផ្ដើម អាជីវកម្ម
និងប្រាក់ប៉ុន្មានដែលអ្នកត្រូវការ។
វាមិនត្រឹមតែការចំណាយលើការចាប់ផ្ដើមរបស់អ្នកនោះទេ អ្នកក៏ត្រូវវាយតម្លៃពីរបៀបដែលអ្នកនឹងទទួលបានលុយដើម្បីបរិច្ចាគថវិកាសម្រាប់អនាគតរបស់អ្នកផងដែរ។
៨. ការស្វែងរកទីផ្សារលើអាជីវកម្មរបស់អ្នក
អាជីវកម្មខ្នាតតូចជាច្រើនបានបង្កើតគំនិតអាជីវកម្មដ៏អស្ចារ្យមួយហើយបន្ទាប់មកបានបរាជ័យក្នុងការធ្វើទីផ្សារ។
អ្នកត្រូវចេញនឹងផ្សព្វផ្សាយអំពីផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់អ្នកទៅឱ្យមនុស្សដែលត្រូវការដើម្បីបង្កើតអាជីវកម្ម។
ការផ្សព្វផ្សាយនិងការលក់ គឺជាផ្នែកមួយនៃដំណើរការអាជីវកម្ម
ប៉ុន្តែវាក៏ត្រូវមានការចូលរួមពីកត្តាជាច្រើន ។
No comments:
Post a Comment